Recept på vegansk korv och annat gott! Lite annat kommer säkert slinka med, men maten var huvudsyftet.

torsdag 28 april 2011

Vegetariska marshmallows!

Vegetariska marshmallows

De här har jag testat att göra, och det fungerade utmärkt. Vi kunde till och med grilla dem! Koka bara socker och sirap ordentligt, som om du ska koka knäck :-)

Nu är jag vegetarian, men nästa steg är att testa med No Egg. Så häftigt om man kan göra egna hemgjorda veganska marshmallows!! Postar igen när jag testat klart :-)

2 kommentarer:

Brave New Life sa...

Hej hallå! Hur gjorde du? Hur fick du tag i cream of tartar och det sista...någonting gum? Eller använde du något annat?

A sa...

Hej! Försökte svara direkt till dig, men din blog är inte öppen tyvärr. Och ledsen att det tog sån tid att svara, jag är inte van att nån skriver nåt ;-)

Jag gjorde i princip exakt som det stod i receptet. Xantangummi köpte jag av crearome.se, och Cream of Tartar hittade jag på The English shop i Malmö. Det viktiga är att koka socker och vatten tills man får ett lyckat kul-prov, dvs släpp en droppe i ett glas kallt vatten, och så ska det formas en kula. Kulan ska dock fortfarande vara lite mjuk (som kola), och inte stenhård (som knäck). Hoppas det hjälper!!